Hop til hovedindholdet

CA+ | Fagkurser logo

Brug klassiske skrive- og adfærdsprincipper i din kommunikation


Dato og tid

Onsdag d. 2. juni 2021 kl. 09:00 til tirsdag d. 8. juni 2021 kl. 12:00

Tilmeldingsfrist

Onsdag d. 26. maj 2021 kl. 23:00

Sted

Online med Bro kommunikation Online med Bro kommunikation

Brug klassiske skrive- og adfærdsprincipper i din kommunikation


2. & 8. juni: Online workshopforløb – skriftlig kommunikation

Lad ikke din kommunikation gå i hårdknude. Brug klassiske skrive- og adfærdsprincipper i din kommunikation.

Hverdagen er blevet virtuel. Vi mødes på Teams, Zoom eller en helt tredje tjeneste. Og så skriver vi meget mere, end vi plejer. For når vi ikke kan mødes fysisk, må vi ty til tastaturet. En stor del af vores kommunikation foregår på skrift – om det er afklaring på deadline, vigtige informationer eller koordinering af projekter. Det skrevne ord binder os sammen, men det kan også få kommunikationen til at gå i hårdknude. Og det vil vi gerne undgå.

Deltag i et tre­delt workshop­forløb, der rummer:

  • skrivetekniske principper og grundpræmisser for god kommunikation
  • viden om målgruppens psykologiske begrænsninger og anvendelse af adfærdsteoretiske greb
  • individuel feedback og sparring på din egen tekst.
Efter forløbet bliver du i stand til at kommunikere klart og præcist, og du lærer at bruge adfærdsprincipper i din kommunikation.

Workshopforløbet er online, og du skal huske at medbringe en af dine egne tekster.

Det foregår den 2. juni, kl. 09.00−12.30 og 8. juni kl. 09.00−12.00 efterfulgt af en 30 minutters feedback session den 16. eller 17. juni.

Det er et forløb til dig, der vil …

  • skærpe din skriftlige kommunikation
  • sikre, at dine budskaber flyder ubesværet på alle kanaler
  • lære at bruge adfærdsprincipper i din kommunikation
  • vil have redskaber til, hvordan du får dine medarbejdere, kollegaer og samarbejdspartnere til at handle på dine tekster.

Mestrer du skriftlig kommunikation til perfektion? Hvis svaret er ja, behøver du ikke læse videre... Men hvorfor er det vigtigt at mestre skriftlig kommunikation som disciplin? Det er bare ord. Hvad i al verden kan gå galt?

Vi mennesker er irrationelle. Derfor er måden, du formidler dine budskaber på, afgørende for, hvordan målgruppen tager dem til sig og handler på dem.

I de tre dele af dette online workshopforløb kommer vi omkring:

01. Bliv bedre til skriftlig kommunikation
Det skrevne ord kan lede til misforståelser og utilsigtede opfattelser, hvis det bliver brugt forkert. Vi afkoder ord forskelligt. Brugt korrekt kan ord også lede til forståelse og handling.

Vi introducerer dig til alt fra det retoriske pentagram og persona til djævleord og fagjargon. Og du lærer eller får genopfrisket, hvordan du bruger skrivetekniske grundprincipper til at styrke din skriftlige kommunikation. Så du er i stand til at kommunikere klart og tydeligt i og udenfor din organisation.

Dato: onsdag d. 2. juni kl. 9.00−12.30.

02. Brug adfærdsprincipper, når du kommunikerer
Kommunikation er en kompleks størrelse, fordi du kommunikerer til irrationelle mennesker. Mennesker, der vil læse infografikker frem for lange, tunge tekster. Og mennesker, der har nemmere ved at tyde konkrete formuleringer end abstrakte vendinger.

Med videnskabeligt beviste virkemidler klæder vi dig på til at flytte din målgruppe. Helt konkret lærer du at:

  • forstå vigtigheden af din målgruppes psykologiske begrænsninger
  • identificere barrierer for en ønsket adfærd
  • anvende adfærdsprincipper i din skriftlige kommunikation.

Efter denne workshop vil der være en hjemmeopgave, som du modtager individuel feedback og sparring på i forløbets tredje og sidste del.

Dato: tirs­dag d. 8. juni kl. 9.00−12.00.

03. Få individuel feedback og sparring
Skriftlig kommunikation er en hands-on disciplin. Så selvfølgelig bliver undervisningen fulgt op af en individuel session med en af vores dygtige kommunikationsfolk.

Du får konkret feedback og sparring på den tekst, du har arbejdet med efter første og anden workshop. Når du forlader forlø­bets sidste Teams-session, vil de principper og værktøjer du har stiftet bekendtskab med, være en naturlig del af din hverdagskommunikation.

Dato: onsdag d. 16. juni eller torsdag d. 17. juni. Den individuelle feedbacksession tager ca. 30 minutter, og tidspunktet aftaler du selv med underviseren.

Mød dine undervisere fra Bro Kommunikation

Benedicte Evald Abildtrup
Benedicte har 10 års praktisk erfaring med strategisk kommunikation. Hun arbejder med tekstforfatning, sproglig rådgivning og strategi. Hun gør en dyd ud af at skrive tekster, som folk rent faktisk gider læse – og så finder hun det ligefrem fornøjeligt at finkæmme andres skriblerier for komma- og stavefejl.

Nathalie Søegaard
Nathalie er en hybrid mellem kommunikation og adfærdsdesign. Nathalie underviser i tekstligt adfærdsdesign, og hvordan vi kan bruge elementer fra adfærdspsykologien i vores kommunikation, så vores målgruppe handler på vores tekster. Hun er særligt kompetent til at analysere, hvad der står i vejen for vores målgruppe, og hvilke greb vi skal bruge for at flytte dem.

Lidt om det praktiske:

CA+ er formidler af online workshoppen til medlemspris. Du tilmelder dig og betaler for din deltagelse gennem CA+ og modtager en bekræftelse.

Bro Kommunikation står for selve afholdelsen af workshoppen, og sender dig log in-informationer et par dage før forløbet begynder.

Datoer og tidspunkter:

2. juni kl. 09.00−12.30
8. juni kl. 09.00−12.00
16. eller 17. juni — 30. minutter i tidsrummet 9.00−16.00.

Har du spørgsmål til indholdet eller forløbet, kontakt Nathalie hos Bro nathalie@wearebro.dk

Betingelser for aflysning, afmelding og flytning ved kurser i CA+
Aflysning
CA+ forbeholder sig retten til sammen med leverandøren at aflyse kurser, f.eks. grundet manglende tilmeldinger. I de tilfælde vil det fulde kursusbeløb blive refunderet.

Afmelding, flytning og annullering
Kursustilmeldinger kan annulleres og flyttes, og det fulde beløb refunderes, indtil 30 dage inden startdato. Derefter er tilmeldingen bindende og kursusprisen kan ikke refunderes. Ønsker du i stedet at sende en kollega, kan denne overtage pladsen uden ekstra gebyr, dog skal en eventuel prisdifference betales, såfremt der er forskel på de to kursisters medlemsforhold i CA / CA+.

+Kurser med faglig kompetenceudvikling udbydes af CA+ til alle medlemmer af CA karrierepartner & a-kasse.


Se CA's persondatapolitik.
 CA bruger nemtilmeld.dk til deltagertilmelding og betaling, og der er derfor en databehandleraftale mellem CA og nemtilmeld.dk. Se nemtilmeld.dk's cookie- og privatlivspolitik her.